Ryanair fortsätter sin smarta PR-linje

Har man flugit med Ryanair så vet man att det inte handlar om någon lyx. Men det är inte heller vad det handlar om.

De säljer löjligt billiga flygbiljetter och tar sedan extra betalt för allt som inte har med själva flygstolen att göra. Det gäller att vara en smart resenär för att hamna så nära utgångspriset som möjligt.

Dessutom så är de mästare på att skapa rubriker som vid en första anblick kan tyckas vara negativa för bolaget, men som i slutändan är gratis reklam för sina billiga flygningar. Att de vinner mer än vad de förlorar visar sig tydligt i alla fall i Sverige.

En annan sak som de skickligt utnyttjar är att sätta så vidlyftiga tidsramar på hur lång en flygning är att man i princip aldrig riskerar att komma fram försent och därmed ligger i topp över de flygbolag som har mest tillförlitliga ankomsttider.

Vi har under alla omständigheter inte för avsikt att ta oss runt jordklotet genom att i något fall nyttja Ryanair hur billiga de än är.

Andra bloggar om: , , , , ,

Comments are closed.